28.8.09

the game begin

a grubu: balansı oturmamış bayern münih karşısında juventus ve bordeaux gibi iki tane taş gibi takım buldu. en büyük transferi oliç ve mario gomez olan ve ribery sorunu çözememiş bayern kendisine gelene kadar ikinci tur dışında bulabilir kendisini. ama bu arada öğrendim ki ribery gitmiş robben gelmiş. ayrıca van der vaart'da münih oyuncusu oldu. bu işleri değiştirir. münih birinci bile çıkabilir. bana göre grubun favorisi juventus. münih bu transferlerle ikinci olur. bordeaux avrupa ligi'ne gider ve garanti galatasaray ile eşleşir. haifa puan alamayabilir.

b grubu: son takıma kadar bir ihtimal düşüncesi saran beşiktaş'ın grubu. ama durum o kadar parlak değil. ingiliz takımları her zaman tersti ki bunların en tersi olan manu oldu beşiktaş'ın rakibi. cska eğer o zamana kadar kovmazsa zico ile çıkacak beşiktaş'ın karşısına. zico'nun buraları bilmesi avantajı. ama daha da önemli olan beşiktaş'ın rusya'ya gidiş tarihi bana kalırsa. inşallah ilk maçı rusya'da olur da çok fazla oralara kurt inecek havalar gelmeden atar o deplasmanı başından. son torbadan ise en olmayacak takım çıktı. wolfsburg dzeko ve grafite'ye martins katkısı yaptı. bir de misimovic gibi bir bela var. çok isterdim ama beşiktaş'ın bu grupta pek şansı yok gibi. ilk ikiyi manu ve wolfsburg alırlar. cska maçı erken olursa beşiktaş'ın avrupa ligi şansı olur. ama bana kalırsa beşiktaş'ın kadrosu bu yarışma için yetersiz. umarım yanılırım.

c grubu: bir nevi ölüm grubu. milan, real madrid, marsilya ve zavallı zürih. bu sene sıfır çeken takımlara bir ek bu gruptan olabilir. milan her ne olursa milan usta. italyan takımlarının sağı solu belli olmaz. kendi krallığını ilan etmeye başlayan ronaldinho ve pato bu takımı bu gruptan çıkartabilirler. bana kalırsa en büyük rakipleri de marsilya olacak ikincilik için. real madrid için en büyük soru işareti pellegrini. evet villareal ile şampiyonlar ligi dahil iyi işler yaptı ama durum bu sefer farklı. ama ne olursa olsun bu grubun birincisi olacaktır. benim ikincilik için favorim burun farkıyla milan. marsilya ise avrupa ligi yolcusu olur. zürih'in puan alacağını sanmıyorum.

d grubu: chelsea, porto atletico ve bir başka zavallı apoel. bu grup her olaya gebe. apoel dışında kim çıksa üst tura şaşırtıcı olmaz benim için. porto sakat takım. denk getirdiğinde her takımı her yerde yenebilir. bu senelerdir böyle. beşiktaş'ın grubunda yaptığı işler unutulmasın. atletico'nun ise ortası yok. iddia ediyorum bu kadar sarsak olmasalar bu kupada en az yarı final oynarlar. ama bu takımın bir anda değişmesini beklemek manasız. illa bir tahmin gerekiyorsa chelsea ve porto derim ben. atletico avrupa ligi yolcusu olur. apoel ise bir başka sıfır beklediğim takım.

e grubu: liverpool, lyon, fiorentina ve debrecen. liverpool ve lyon bu grubun devam edenleri olacaktır. fiorentina avrupa ligi'ne yollanır. debrecen'in ise olmayacak bir maçta bir takıma çelme atmasını bekliyorum. bakalım hangisine denk gelecek. iddaa tayfası dikkat etsin bu takıma.

f grubu: oy ki oy. büyük takas sonrası belki de kar - zarar olayını çok net göreceğimiz maçları seyredeceğiz bu grupta. barcelona - inter maçları çok güzel olacak. dinamo kiev'in inter'e çelme takacağını düşünüyorum bu da barcelona'nın grup birincisi olacağı anlamına geliyor benim için. inter ikinci olarak yoluna devam eder. dinamo kiev'in ne kadar şansı varsa rubin kazan'ın da o kadar şansı var bu grupta. kendi sahasında büyüklere daha fazla çelme takan takım avrupa ligine gider. bana sorarsanız bu sene sürpriz olacak takım rubin kazan. avrupa ligi'ne gideceklerini düşünüyorum.

g grubu: şeker gibi grup hacım. sevilla, rangers, stuttgart, unirea. sevilla stuttgart yola devam eder. rangers bir acayip takım. özellikle deplasmanda yoklar. unirea ikinci sürprizi yapıp iskoçların avrupa ile ilişkisini erken kesebilir. benden söylemesi.

h grubu: denk güçlerin kavgası olacak. arsenal, az, olimpiakos ve standart'ın olduğu grup ne olursa yadırganmayacak gruplardan. olimpiakos kendi sahasında tehlikeli. her takımdan puan alabilir. bana göre iç saha ortamı en korkunç takım yunan ekibi. buna arsenal'de dahil. illa bir yorum bekliyorsanız arsenal ve olimpiakos bir üst turu görür. az ise avrupa ligi'ne yollanır.
standart'tan pek beklentim yok. olmayacak bir çalımla heyecan katabilirler o kadar.

sonuçta güzel maçlar olacak. beşiktaş'a başarılar. hakikaten ihtiyaçları olacak.

Hiç yorum yok: